سئو کلاه سیاه چیست؟

در یک تعریف ساده میتوان گفت سئو کلاه سیاه مجموعه ای از تکنیک ها برای کسب جایگاه سریع در نتایج جستجو است که با استانداردها و الگوریتم های پیشنهادی گوگل در تضاد است.

به بیان ساده تر تکنیک های کلاه سیاه روش هایی برای فریب موتور جستجو هستند تا جایگاه بهتری برای سایت ما در نظر بگیرند.

برخلاف تصور عموم، تکنیک های کلاه سیاه تنها مختص لینک سازی خارجی نیستند بلکه حتی در تولید محتوا، لینک سازی داخلی و سئو تکنیکال نیز روش های کلاه سیاه متعددی وجود دارند.

سئو کلاه سیاه و کلاه سفید

۱. پنهان کردن متن و لینک - Cloaking

پنهان کردن متن و لینک (hidden texts and links) یکی از تکنیک های فریب آمیز است که آن را به عنوان سئو کلاه سیاه می شناسند. در این تکنیک، مدیر سایت یا مسئول محتوا، متنی را می نویسد که برای کاربران قابل نمایش نیست و فقط موتورهای جستجو می توانستند آن را مشاهده کنند. البته امروزه دیگر موتورهای جستجو متوجه این مطلب می شوند و سریعا سایت را جریمه می کنند ولی خب به هر حال باز هم استفاده می شود. این روش بر خلاف دستورالعمل های گوگل است و این گونه سایت ها توسط الگوریتم پنگوئن جریمه می شوند.

پنهان کردن متن ( Cloaking )

۲. دوباره نویسی محتوا - Article spinning

روش دوباره نویسی محتوا شبیه به روش کپی کردن محتواست، اما با این تفاوت که در آن از نرم افزارهای ویژه ای استفاده شده تا با دوباره نویسی و ویرایش محتوای موجود در وب، آن را به عنوان یک محتوای جدید به کاربران عرضه نمود. استفاده از چنین روش هایی ریسک کمتری نسبت به مورد قبلی دارد، اما به خاطر استفاده از نرم افزار، معمولا محتوای بازسازی شده از ارزش زیادی برخوردار نخواهد بود.

سئو کلاه سیاه

۳. لینک پولی - Buying Link

روش دوباره نویسی محتوا شبیه به روش کپی کردن محتواست، اما با این تفاوت که در آن از نرم افزارهای ویژه ای استفاده شده تا با دوباره نویسی و ویرایش محتوای موجود در وب، آن را به عنوان یک محتوای جدید به کاربران عرضه نمود. استفاده از چنین روش هایی ریسک کمتری نسبت به مورد قبلی دارد، اما به خاطر استفاده از نرم افزار، معمولا محتوای بازسازی شده از ارزش زیادی برخوردار نخواهد بود.

لینک پولی

۴. طعمه برای کلیک - Clickbait

این روش به گمراه کردن یا تحریک غیرمعقول کاربر به کلیک کردن روی محتوای تبلیغی اشاره دارد. رایج ترین روش برای ایجاد طعمه کلیک برای مخاطب، استفاده از یک لینک جذاب با استفاده از عنوان و یا تصویر مهیج است تا با ایجاد حس کنجکاوی در مخاطب، او را به کلیک بر روی آن لینک تشویق نماید. در نتیجه استفاده از این روش، معمولاً مخاطب کنجکاو برای ارضای حس کنجکاوی خود، مجبور به کلیک بر روی آن لینک و ورود به سایت مقصد طعمه (و در نتیجه ایجاد درآمد برای سایت نمایش دهنده و شرکت مجری تبلیغات) می شود.

در صورتی که وقتی کاربر سایت را باز می کند با موارد دیگری رو به رو می شود.این تکنیک باعث کاهش CTR شده و در دراز مدت به سئو سایت شما لطمه می زند. برای مثال عنوانی را می بینید که نوشته است با کلیک روی این گزینه اکانت VIP سایت ما را هدیه بگیرید و بعد از این که کلیک کردید با موضوع دیگری روبه رو می شوید. چه حسی به ما دست می دهد؟  

طعمه برای کلیک

برای دریافت آخرین اخبار اینجا ثبت نام کنید

نیاز به مشاوره بیشتری دارید؟

برای صحبت با متخصصان گروه آیوتکس تماس بگیرید.

مشاوره رایگان

امتیاز این مطلب
۴.۸/۵

اشتراک گذاری این مطلب

Share on telegram
Share on linkedin
Share on google
Share on email
Share on print

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید